با قوانین مرکز آموزشی پژوهشی و درمانی فیروزگر آشنا شوید
باعرض خیر مقدم و آروزی سلامتی بیمار شما، از اینکه مرکز آموزشی پژوهشی ودرمانی فیروزگرجهت درمان انتخاب کرده اید سپاسگزاریم.
پزشکان و پرسنل این مرکز خود را متعهد می دانند که در محیطی آرام به شما عزیزان ارائه خدمت نمایند، لذا خواهشمند است با توجه به نکات ذیل ما را در ارائه خدمات مطلوب تر یاری رسانید.
- ساعات ملاقات در کلیه بخش ها ی عادی در روزهای دوشنبه -چهارشنبه -جمعه از ساعت 14:30الی 16 می باشد، لذا به جهت رعایت حقوق بیماران در غیر از ساعات اعلام شده جهت ملاقات ، درخواست ورود به بخش را نداشته باشید بدیهی است همکاران محترم واحد انتظامات به منظور رفاه حال بیمار شما و سایر بیماران ملزم به جلوگیری از ورود شما به بخش در ساعات غیر ملاقات می باشند.
- به علت اینکه بیماران در بخش های ICU و CCU تحت مراقبت های ویژه می باشند جز در موارد خاص که با نظر پزشک معالج و مسئول بخش می باشد ملاقات ممنوع است و تنها بستگان درجه یک بیمار می توانند در ساعات ملاقات ( در روزهای دوشنبه -چهارشنبه -جمعه از ساعت 14:45 الی 15) در صورت صلاحدید مسئول بخش و در موارد خاص با بیمار ملاقات نمایند.
- به منظور حفظ سلامت و آرامش بیماران بستری و نیز پیشگیری از انتقال عفونت به کودکان خردسال ، از همراه آوردن کودکان با سن کمتر از 7سال جهت ملاقات بیماران بستری و نیز آوردن گل طبیعی خودداری فرمائید.
- قبل از ورود به بخش بستری و نیز در مدت زمان بستری ، کلیه زیور آلات و اشیاء قیمتی ، تلفن همراه و متعلق به بیمار... را تحویل یکی از همراهان مورد اعتماد خود بدهید. بدیهی است در صورت مفقود شدن هر یک از اموال متعلق به بیمار، بیمارستان هیچگونه تعهدی نسبت به جبران خسارت اموال شما را نخواهد داشت.
بیمه های طرف قرارداد با بیمارستان شامل:
-بیمه سلامت، تامین اجتماعی، نیروهای مسلح، بیمه تکمیلی (شرکت نفت -نوین )می باشد.
- در هنگام پذیرش و ترخیص همراه داشتن کارت ملی یا مدرک معتبر عکس دار با دارا بودن شماره ملی بیمار ضروری است.
- در هنگام بستری، دستبند مشخصات بیمار در اختیار بیماران قرار داده می شود لطفا تا پایان دوران بستری به مچ دست بیمار ببندید زیرا دستبند حاوی اطلاعاتی است که به شناسایی دقیق بیمار و انجام بهتر امور درمانی کمک می کند.
- بیماران باید در طول بستری از لباس مخصوص بخش (فرم لباس بیماران)استفاده نمایند .
- لطفا مدارک خود را بلافاصله پس از بستری تحویل منشی بخش فرمائید.( مانند: معرفی نامه بیمه، فتوکپی شناسنامه و کارت ملی)
- منشور حقوق بیمار در تمامی بخش ها نصب می باشد.
- نام پزشک و پرستار شما در بورد بالای سر شما ثبت شده است.
- از زنگ احضار پرستار که بالای سر شما می باشد جهت اطلاع به پرستاران وکمک پرستاران استفاده کنید.
- رعایت سکوت و حفظ آرامش برای جلوگیری از ناراحتی و اضطراب بیماران الزامی میباشد.
- استفاده از تلفن همراه در کلیه بخشها به دلیل تداخل در امواج تجهیزات پزشکی و رعایت آرامش بیمار شما ممنوع میباشد.
- بدون اطلاع به پرستار خود از بخش خارج نشوید.
- هنگام خواب و استراحت محافظ کنار تخت را بالا بکشید و درصورتیکه نحوه استفاده از آن را نمیدانید از پرستار بخش سئوال نمائید.
- در صورت نیاز به همراه تنها همراه همجنس بیمار مجاز به حضور در اتاق بیمار خواهد بود.
- کارت همراه بیمار در صورت نیاز و به صورت روزانه از طریق واحد ترخیص و تحت نظارت و هماهنگی با مسئول بخش و پرداخت هزینه مربوطه صادر می گردد.
- جهت تعویض همراه بین ساعات 14:30الی 16 اقدام نمائید.
- داشتن همراه در بخش های ویژه بیمارستان به دلیل حساسیت ویژه این بخش ها ممنوع می باشد.
- رژیم غذائی بیمار توسط پزشک تجویز شده و نوع غذای شما با نظارت کارشناس تغذیه، بر اساس منوی غذائی تعیین میگردد.
-در صورت وجود هر گونه مشکل ، با سرپرستار بخش یا مسئول شیفت در میان بگذارید.
ساعت سرو غذا در بخش به شرح ذیل است:
صبحانه از ساعت ۵:۳۰ الی 7
ناهار از ساعت 11:30 الی 13:30
شام از ساعت 17:30 الی 19:30
_به دلیل برقراری نظم در توزیع غذا از بیمار خواهشمند است در زمانهای ذکر شده فوق در اتاق بیمار حضور داشته باشید.
-خواهشمند است در ساعات تزریق دارو ، گرفتن علائم حیاتی در تخت بستری خود حضور داشته باشید در صورت نیاز جهت خروج از بخش حتما" با پرسنل هماهنگی لازم را به عمل آورید.
-بدون هماهنگی با پرستاران هیچ دارویی را خودسرانه مصرف نکنید.
- باعنایت به اینکه کشیدن سیگار منجر به آسیب به بدن شما و بیماران و مراجعین شده و مصرف آن در کلیه اماکن و محیط های بیمارستان ممنوع بوده و رعایت آن نشانه شخصیت افراد می باشد اکیدا از مصرف آن اجتناب نمائید.
-توجه فرمائید سطل های زباله با کیسه مشکی مخصوص ریختن زباله معمولی و شبه خانگی و سطل های زرد با کیسه زرد مخصوص زباله های آلوده بیمارستانی است.
-همراهانی که از شهرستان تشریف آورده و محلی جهت اقامت ندارند می توانند پس از تهیه نامه از ایستگاه پرستاری جهت اقامت در مجتمع رفاهی امام حسن مجتبی (ع)اقدام نمایند.
-هر گونه تماس جهت واریز وجه جهت تهیه دارو یا هر دلیل دیگری کلاهبرداری محسوب شده وبلافاصله به مسئولین بیمارستان اطلاع دهید.
- جهت خروج بیمار از بیمارستان داشتن برگه ترخیص الزامی می باشد.
- پرداخت هزینه های درمانی طبق تعرفه های مصوب و از طریق دستگاه کارت خوان و فقط توسط واحد صندوق در قبال تحویل قبض کامپیوتری صورت می گیرد و از پرداخت هر گونه وجهی به واحدها و یا اشخاص دیگر خودداری فرمائید.
- از مراجعه خارج از ساعات مقرر جدا خودداری فرمائید.
- برای حفظ نظم بیمارستان با مامورین حفاظت فیزیکی بیمارستان همکاری فرمائید.
راهنمای بیماران بخش ICU
پس از انتقال بیمارتان درICU، کمی صبر کنید تا کارهای اولیه بیمار انجام شود و سپس اطلاعاتی از سوابق بیماری قبل و حساسیت های دارویی و به خصوص غذایی و کلیه موادی که مصرف می نموده است از مواد مخدر و غیر مخدر و مشروبات و ... را به پرستار بخش اطلاع دهید .این اطلاعات، دربهبود روند بیماری بسیار با اهمیت است. در زمان بستری چند شماره تلفن جهت تماس در موارد خاص به پرستار یا منشی بخش بدهید .
- وسائل شخصی مورد نیاز فلاسک - چای کیسه ای – دستمال کاغذی – لیوان یکبارمصرف تهیه شود.
-از آوردن وسایل گرانقیمت * گوشی همراه ،طلا وزیورالات و غیره خوداری کنیددرصورت مفقود شدن بیمارستان هیچگونه مسئولیتی درقبال آن نخواهد داشت.
- زمان انتقال و ترخیص و ... بیمار تلفنی، تا ساعت 10 شب به شما اعلام می گردد درغیر اینصورت به روز بعد موکول می شود.
-انتقال بیماردرصورت داشتن دستورپزشک وخالی بودن تخت دربخش انجام می شود.
- توجه هرگونه فیلم برداری و عکس برداری از بخش و حتی از بیمارتان ممنوع است .
- برای ارتباط تلفنی با بیمارستان با شماره تلفن 02182141000 تماس حاصل فرمائید.
- جهت طرح شکایات، پیشنهادات و قدردانی در ساعات اداری به صورت حضوری می توانید به دفتر شکایات واقع در ساختمان اصلی ، طبقه همکف مراجعه نمائید و به صورت غیر حضوری و شبانه روزی به سایت بیمارستان و صندوق های شکایات در قسمتهای مختلف مراجعه نمائید.
- لطفا درصورت داشتن هرگونه پیشنهاد ، انتقاد یا نظر جهت ارتقاء خدمات به مراجعین و بیماران مراتب را بصورت مکتوب به حوزه ریاست بیمارستان تحویل فرمایید .
- در مورد حوادث ترافیکی و تصادفات ارائه کلیه خدمات درمانی مربوطه با ارائه گزارش اورژانس 115 یا گواهی مراجع انتظامی رایگان می باشد .
- پس از انجام امور ترخیص پیامکی حاوی لینک نظرسنجی به شما ارسال می گردد، خواهشمند است به منظور افزایش و ارتقاء کیفیت خدمات درمانی و رفاهی و سایر موارد ... فرم را تکمیل نمایید.
بهبودی هر چه سریعتر بیماران را از خداوند متعال خواستاریم