ميز خدمت الكترونيك
  • 1403/02/27 - 08:02
  • - تعداد بازدید: 144
  • - تعداد بازدید کنندگان: 132
  • زمان مطالعه: 3 دقیقه

برگزاری سومین سمپوزیم هوش مصنوعی در سلامت و پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی ایران

سومین سمپوزیم هوش مصنوعی در سلامت و پزشکی که در تاریخ ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ با عنوان "استراتژی‌های پیاده‌سازی" در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد.

334277.mp3 برگزاری سومین سمپوزیم هوش مصنوعی در سلامت و پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی ایران

به گزارش روابط عمومی بیمارستان فیروزگر، در تاریخ ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ سومین سمپوزیم هوش مصنوعی در سلامت و پزشکی با عنوان "استراتژی‌های پیاده‌سازی"، با همت مرکز تحقیقات هوش مصنوعی در سلامت و پزشکی (AIHM) و با همکاری مرکز تحقیقات جراحی دانشگاه علوم پزشکی ایران و انجمن هوش مصنوعی ایران در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد. این رویداد به بررسی و عملی‌سازی آخرین دستاوردها و تحقیقات در زمینه هوش مصنوعی پرداخت و توانست جامعه‌ای از پزشکان، مهندسان، دانشجویان و تصمیم‌گیرندگان را گرد هم آورد.

دکتر عبدالرضا پازوکی، رئیس سمپوزیم و دانشگاه علوم پزشکی ایران، در سخنرانی افتتاحیه تاکید زیادی بر نقش تحول‌آفرین هوش مصنوعی در پزشکی نمود و از جمله به پروژه‌های مکتوب کردن گزارش‌های پرستاری از گفتار و تفسیر خودکار نوار قلب اشاره و از این پروژه‌ها نمونه‌هایی از چگونگی تسهیل فرآیندهای پزشکی و بهبود دقت تشخیصی به واسطه فناوری‌های نوین یاد کرد. ایشان همچنین با اشاره به تاسیس مرکز تحقیقات هوش مصنوعی در سلامت و پزشکی و فعالیت‌های دانشکده فناوری‌های نوین دانشگاه علوم پزشکی ایران، این دانشگاه را پیشگام در زمینه هوش مصنوعی در سلامت و درمان دانست.

دکتر فولاد اقبالی، دبیر علمی سمپوزیم، با مرور دستاوردهای و نتایج دوره‌های قبلی، تاکید کرد که این نشست‌ها به تسریع پیشرفت‌ها و ایجاد ارتباط موثر بین متخصصان پزشکی و فناوری اطلاعات و دانشمندان هوش مصنوعی کمک چشمگیری می‌کند و با برقراری و حفظ ارتباط بین کادر سلامت و درمان و مهندسان و متخصصان حوزه کامپیوتر و هوش مصنوعی زمینه‌ساز و سرعت بخش رسیدن به دستاوردهای بزرگ هوش مصنوعی در سلامت و درمان می‌شود.

در این رویداد، دکتر سام زراعتیان، مدیر مرکز تحقیقات پیوند و فراهم آوری اعضا و عضو هیئت رئیسه مرکز تحقیقات هوش مصنوعی در سلامت و پزشکی، از پروژه شبیه‌سازی عروق کرونری قلب گفت که با استفاده از هوش مصنوعی، پیچیدگی‌های عملیات جراحی قلب باز را ساده‌تر می‌کند. این پروژه به جراحان کمک می‌کند تا با دقت بیشتری به برنامه‌ریزی عملیات بپردازند و نتایج بهتری را برای بیماران به ارمغان بیاورند.

همچنین در این سمپوزیم دکتر هادی بکائی، رئیس مرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعی) و دکتر حسن یگانه رئیس پژوهشکده فناوری ارتباطات و اعضای هیئت علمی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات مهمانان ویژه این برنامه بودند که در مورد زیرساخت‌های کشور در حوزه هوش مصنوعی و قانون گذاری و تنظیم‌گری آن صحبت کردند و بر نیاز ورود وزارت بهداشت در این حوزه تاکید داشتند.

این سمپوزیم با هدف ایجاد یک پلتفرم تعاملی برای تبادل دانش و تجربیات در میان افراد فعال در حوزه هوش مصنوعی و پزشکی، محورهای زیر را در بر گرفت:

  • وضعیت فعلی هوش مصنوعی
  • ملاحظات اخلاقی و رگولاتوری هوش مصنوعی
  • هوش مصنوعی برای غربالگری و پیشگیری از بیماریها
  • هوش مصنوعی برای کمک به بیماران در فرآیند درمان

پنل‌های تخصصی صبح و عصر با حضور برجسته‌ترین دانشمندان هوش مصنوعی و پزشکی از دانشگاه‌های برتر تهران، به بحث و تبادل نظر پیرامون جنبه‌های مختلف کاربرد هوش مصنوعی در سلامت و درمان اختصاص داشت. در سومین سمپوزیم هوش مصنوعی در سلامت و پزشکی اساتید گرانقدر دکتر مازیار مرادی لاکه (دانشکاه علوم پزشکی ایران)، دکتر حامد ملک (دانشگاه شهید بهشتی)، دکتر هادی مرادی (دانشگاه تهران)، دکتر حسین صامتی (دانشگاه شریف)، دکتر حسین قدیری (دانشگاه تهران)، دکتر هشام فیلی (دانشگاه تهران)، دکتر مهران عرب احمدی (دانشگاه تهران)، دکتر علی حسینی نسب، دکتر علی جلیلیان و دکتر امیررضا ایزدی حضور داشتند.

دکتر حسام مصوری، مدیر علمی سمپوزیم، در پایان تاکید کرد که هدف از برگزاری این سمپوزیم‌ها، ارتقای دانش و شناسایی چالش‌ها و یافتن راهکارهای عملیاتی برای به‌کارگیری هوش مصنوعی در بهداشت و درمان است.

  • گروه اخبار : اخبار
  • کد خبر : 334277
:
سیامک قاسمی
خبرنگار

سیامک قاسمی

تصاویر

Template settings